The Color Fund! #Colorful22

As you know, I'm obsessed by colors, both in the case of clothes or dealing with life. Therefore, in this my 22nd birthday, I decided to make it #colorful22 as the theme. Besides that, it was inspired by the running event 'The Color Run', which is very popular among young peoples nowadays. Hahaha. In addition to healthy, it was also fun!

It isn't really different than last year event, it's about sharing free foods for homeless peoples on the road. But in more creative way. It was:
"THE COLOR FUND"
A charity food on the road

Thursday, March, 27th 2014
Simple invitation.
But believe me, I make it by the deepest heart :p

Sorry to make the limited invitation. But actually this event isn't limited to invited friends only. If you want to join, I just welcome (if the transports are enough). So, confirm me first. I hope someday you could join us :)


22+1 food packages and milks were distributed successfully! Why milk? Because it's not only about share some foods without a care, but also caring of their nutritious, to make them more healthy maybe.

I felt this year event running more faster than last year, the homeless and the janitors are more easily to found. Don't know why, but I hope it wasn't because their numbers are increasing every year. Believe it or not, when we see their happy faces, we feel satisfied! Thanks for giving me the opportunity to do this charity.

Special thanks to the invited friends who join this event, 'Sosialitak Corporation' team: Mega, Henny, Valen, Janet, Indah, Ary, and Leto. Actually, I'm nothing without them, they're really helpful me a lot. We are 8 girls who make the street colorful that day! Thank you very much, guys. You're all awesome and totally rockin'!
And for somebody who can't join because of many reason, it's okay. Maybe someday if I could held some event anymore :)

We do believe that 'socialite peoples' are not about the people who doing regular gathering, shopping, or hanging out only, but doing social activities too. However, life isn't only about take, but also give and share even more and more. That's why we are 'Sosialitak Corporation'. LOL!


By the way, I got a little fancy surprise from them in some session. In the morning from Evi and Indah, who wake me up that day.

 
Sorry for the messy bedroom


And at the afternoon again by full team:





And from the tennis bestie, Ayuni:



Thankyouuu in advance, my bitches! It was so special, and you've made my day!
Love youuu <3 p="">
Thanks also for you who's giving me the birthday greetings by text, comment, and another social media. Can't reply one by one, but it was all fantastic wishes I've read.


Waaahh I'm feeling 22!
I could say it was such a successful simply mission. My besties are look more colorful, fashionable, more solidarity, and also caring with a social touch. My #colorful22 mission was accomplished!

Mystery Addicted

Belakangan jadi candu bacain novel-novel detektif disela sela waktu nganggur gue. Selain dari karangan Sir Arthur Conan Doyle dengan tokoh Sherlock Holmes nya yang iconic itu, pastinya para penikmat novel misteri juga udah nggak asing lagi sama novel-novel karangan Agatha Christie. Yep, disaat Sherlock Holmes dianggap 'so last year' *walaupun ceritanya tetep tak lekang oleh jaman sih*, Agatha Christie menghadirkan cerita-cerita misteri yang lebih kekinian di era abad ke-20, lebih fresh, dan alur cerita yang unpredictable bagi masyarakat awam.



Sebenernya sih nggak bisa dibilang baru belakangan juga, awal perkenalan gue sama novel Agatha Christie malah dari kelas 5 SD karena di rekomen temen. Justru waktu itu pertama kalinya gue baca novel tebel, dan karena novel Agatha Christie yang brilian itulah gue jadi hobi baca novel sampe sekarang. Perasaan ketika kita selesai baca satu buku, dan jadi kagum banget sama tokoh utama bahkan sama pengarangnya, perasaan dimana kita jadi berpikir, "wah kok bisa ya?" itu loh yang bikin nagih.
Selain itu juga bacain tokoh-tokoh anak badung dan seri petualang kayak karangan Enid Blyton atau Astrid Lindgren. Nggak heran kalo sekarang moral gue jadi rada rusak, wong sejak dibawah umur gitu bacaannya udah kasus-kasus pembunuhan aja, hahaha. Kalo dulu bacaannya masih yang kumpulan kasus-kasus pendek, kalo sekarang mulai nyari yang lebih berat sampe ke karangan masterpiece nya.

Kadang baca novel nggak sekedar jadi hiburan semata, karena ternyata ada banyaaaaak banget ilmu dan moral yang bisa kita dapet dari isi nya. Apalagi novel terjemahan. Selain berimajinasi, kita juga seolah merasakan sendiri petualangannya dan menyerap budaya 'luar' yang beragam, yang konon katanya bisa merubah pola pikir secara global. Wuihhh berat ya bahasa gue! Tapi serius, gue ngerasain banget.

Sebagai contoh dari cerita-cerita kasus detektif itu kita jadi paham kalo ternyata kejahatan tuh muncul bukan cuma karena ada niat, kecerdasan pelaku nya, dan kesempatan, tapi juga semacam keberuntungan. Kejahatan pertama memicu kejahatan-kejahatan berikutnya, kedua, ketiga, dan seterusnya. Jadi kalo kejahatan pertama berhasil, jangan berbangga dulu, belum tentu kejahatan berikutnya bisa berhasil juga walaupun udah diatur strategi nya matang-matang, kali aja pas lagi sial, nggak beruntung. Misal deh mau ngerampok. Udah selesai ngerampoknya, rasanya udah berhasil kan, terus mau pulang dengan membawa keberhasilan itu, eh ternyata di jalan kepergok polisi. Nah kan sial tuh, ada niat dan kesempatan tapi nggak ada keberuntungan. Ngenes. Noted, pelajaran pertama buat jadi mafia!

Ada juga beberapa unsur kebudayaan yang tersirat di novel terjemahan. Disadari atau nggak ya oleh pengarangnya, kadang kita para pembaca jadi paham betul situasi setting tempat dalam cerita itu, padahal kita belum pernah kesana. Jadwal kereta api, stasiun perhentian, rumah tua, kebangsaan para tokoh, seolah-olah semuanya nyata di depan mata kita. Rasanya kita udah kenal banget sama si tokoh A yang berkebangsaan Belgia, tokoh B orang Inggris, si C orang Perancis, D orang Amerika. Lengkap dengan aksen dan logat-logatnya pun kita kenal. Yah, semacam pemahaman karakter sih, sambil belajar stereotype masing-masing kebangsaan juga. Lumayan kan buat wisata imajinasi.
"Very few of us are what we seem."
- Agatha Christie -
Terakhir, kita belajar untuk selalu menggunakan sel-sel kelabu otak kita dalam setiap pemecahan kasus. Begitupun dalam setiap aspek kehidupan sehari-hari, don't leave your brain at home!


Fashion Blogger Interview: Lorenzo Liverani

I did some interviews with fashion bloggers and fashion brand when I was an intern at whatiwear.com. It was such a new thing for me, because I could make some relationships with local and international fashion peoples around the world. Not only do interviews, that means make the question list, but also make the nice article about it, editing, and layout too by myself. Honestly, I can say this is my fave job scope ever!

This is one of my work, the interview with Lorenzo Liverani from yourmirrorstyle.com.
Check check check....

http://whatiwearhappenings.files.wordpress.com/2014/03/lorenzo-1.png
http://whatiwearhappenings.files.wordpress.com/2014/03/lorenzo-2.png
http://whatiwearhappenings.files.wordpress.com/2014/03/lorenzo-3.png
http://whatiwearhappenings.files.wordpress.com/2014/03/lorenzo-4.png
http://whatiwearhappenings.files.wordpress.com/2014/03/lorenzo-5.png
http://whatiwearhappenings.files.wordpress.com/2014/03/lorenzo-6.png
http://whatiwearhappenings.files.wordpress.com/2014/03/lorenzo-7.pnghttp://whatiwearhappenings.files.wordpress.com/2014/03/lorenzo-8.png

It was a great opportunity that I could interview this amazing person. I did it professionally, regardless of the fact that I was one of his fans. We do interview by e-mail, and unexpectedly his response was very quick, he reply me as soon as possible. More than that, psssttt...he gives me a special message,
"Pull out your personality and your outfit will be amazing and unique, Big hug!"
Ahhh, such a nice guy! I hope someday I can speak with him face to face :)
Have a great day, Mr. Lorenzo!


You could also see this interview at whatiwear's blog.
And also nice to know that this interview has been featured in LOOKS Indonesia Magazine, May issue. Translated into Bahasa!

INSTAGRAM